fredag 2 januari 2015

Nytt år, nya möjligheter!

Blickar tillbaka på 2014, som har varit ett år med blandade känslor. Mycket upp och ner, med ett nerlagt företag, en cancersjuk mamma, och en arbetsledighet som inte har gått i en positiv riktning. 
Men det har också varit ett fantastiskt år med den bästa sommaren jag förmodligen någonsin upplevt, jag har börjat ta körkort, och såklart mitt val att välja en ny livstil. 
Jag trodde aldrig jag skulle kunna springa 5 km. Det är fortfarande tungt, men jag klarar det.
Jag har gått ner 12 kg. Det går fortfarande upp-ner 2 kg men det är mitt eget fel, och månaden december har inte gjort saken lättare. Men jag har tagit medvetna val när jag inte ätit som jag skal, och det är bara att hoppa upp på hästen och hoppla vidare!

2015 kommer förhoppningsvis bli ännu bättre. Jag och min sambo har köpt oss ett litet gårdsbruk och jag ska ta färdigt mitt körkort som förhoppningsvis också kommer leda till nya jobb-möjligheter. 

Mitt mål för det nya året är ännu bättre kondition, och ner ytterligare ca 10 kg. (Vågar man säga att man ska klara att springa 1 mil? :D ) Mitt mål är också att tänka mer ekologiskt, och kunna bli mer självförsörjande när det gäller grönsaker och ägg. 

Jag hoppas att ni som läser, inspireras eller iallafall blir nyfikna på LCHF som livstil då det har så många hälsofördelar! 
Dela gärna med er av hur ert år har varit, så fortsätter i inspirera och motivera varandra!

Min plan denna veckan och nästa är att få till lite mer motion, och äta en kost blandad av äggfasta-fakir-lchf. Det kommer bli fakirbiffar och kyckling, en god del ägg och så blandar jag in lite grönkål, spenat, ost, avokado, oliver och färska örter. Och smör såklart. hop med kokosfett och olivolja. Jag vet att både Fakir-kost och äggfasta fungerar fint, men blir för enformigt. Men jag vill fortfarande äta så strikt som möjligt, och ska försöka dela med mig så ofta jag kan. Och så har vi ju kära Instagram, lindavkarlsson85 är kontot. Följ gärna! 

God fortsättning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar