lördag 29 november 2014

Sverigetur och influensa

Har varit lite frånvarande sista veckan, och detta delvis pga att jag var hemma i Sverige och hälsade på familjen.
Då min bror varit sjuk, och tydligen fortfarande smittsam, drog jag med mig hans förkylning som slog ut en hejdundrandes influensa. 
 

Har hinkat en del kanel-thé i veckan...

Soffan har varit min bästa vän denna veckan och jag är äntligen på bättringsvägen, men både snörvlar, hostar och är toktrött fortfarande.

Så ikväll blir det lördagsmys med lövstek, och en lchf-mousse till efterrätt! Mumsfilibabba!

 Lagar chokladmousse. Skal serveras med vispad grädde och lite hackad mandel!

Hoppas att kunna återkomma i en friskare form, med mer matinspiration!
Kan dock informera att efter sista äggfastan stog jag mer eller mindre still. Fortfarande 98kg. Men så kom det ju massa emellan, och jag bröt ju helt enkelt fastan efter några dagar.
En kebabpizza inhandlades i Småland och fick bli färdkost hem. En gång i året vill jag nog minsann unna mig denna gudomliga skapelse! Annars har jag fått massa god lchf-mat hos mor, då hon också håller sig undan mest möjligt av socker. Tillochmed en lite löptur fick jag till förra lördagen!

Så nu vill jag bara bli frisk!! Det är så himla fint ute, med landskapet i vintrig frost-skrud! Man vill ju bara ut och njuta den friska luften!

Trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar