tisdag 21 oktober 2014

Lifesum - jag verkar ha koll

Ja, jag har ju loggat mitt intag av mat idag, och min första tanke var, så lite kcal jag fått i mig! Men gick igenom maten och jag har ätit mig mätt vid varje måltid.
Åt ju panerade kycklongvingar till kvällsmat och det blev 3 över. Stod dock emot att stoppa i mig dom oxå då jag var mätt.
Så jag måste nog säga mig nöjd med dagen. Vi får se hur resten av veckan ser ut!
Klämde in lite träning till och från körskolan, så att jag skulle komma upp i dagens planerade 5km. Blev ju 2+3 men det får duga.

Ny körlektion redan imån och ska ut på stora vägar, helt till Lillestrøm, och ja e apnervös men fick så mycket beröm idag, att det ska nog gå bra!
Imorgon har jag ju en långrunda planerad oxå, på 13km, så vare sig det är lyckorus eller frustration som leder de kilometrarna, så blir det nog bra!

Bjuder på en bild på Lifesum-hjulet!

2 kommentarer:

  1. Jag använder också lifesum, däremot så lägger jag inte in min träning eftersom jag inte vill riskera att äta mer pga att jag tränat bort kalorier. :P En vanlig grej man gör när man börjar träna är att äta lite extra mat eftersom man känner sig hungrigare. Annars försöker jag hålla mig runt 1300kcal eftersom jag ALDRIG går ner i vikt annars. Men då äter jag två mättande mål om dagen och behöver aldrig gå hungrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser ju inte på kalorierna direkt, men har ändå svårt att komma så mkt över 1500kcal, vilket jag tycker är helt ok, och ser ikke på det "jag har kvar". Är jag mätt så är jag ju mätt :D Ser bara på kolhydraterna och proteinet när jag använder lifesum.
      Blir 2-3 måltider här, mest för att jag gillar att äta frukost, inte för att jag behöver det, och så blir det ibland lunch och alltid middag.
      Ska se lite mer på kcal, men vill helst slippa att fokusera på det och få igång förbränningen lite mer istället...

      Radera